home
linkedin-logo1
360test.nl - Testcenter voor 360 graden feedback
Contact
Bibliotheek Groepsdynamiek
Functioneringsgesprek

| Home | Interventies | Wetten & Theorieën | Teamontwikkelingsmodellen | Voor bedrijven | Games |
Gratis Testcenter voor Teamtests |Groepsdynamiek ABC | Doen! | Trainingen & Cursussen | Onderzoekers |

Functioneringsgesprekken

Een functioneringsgesprek is een gesprek waarbij werknemer en leidinggevende praten over het  functioneren van de werknemer en hoe de onderlinge samenwerking verbeterd kan worden. Centraal in het functioneringsgesprek staat dan ook verbetering. Een werknemer en een leidinggevende bespreken de huidige werkpraktijk om knelpunten op te sporen. Voor de geconstateerde problemen  zullen samen oplossingen worden bedacht met het doel om naast het functioneren van de werknemer te verbeteren, ook de onderlinge samenwerking in de toekomst beter te laten verlopen.

Bij een functioneringsgesprek zijn altijd 2 partijen aanwezig: een werknemer en zijn leidinggevende. De functie bepaalt welke rol iemand tijdens een dergelijk gesprek inneemt. De verhoudingen tussen beide partijen zijn tijdens een functioneringsgesprek gelijkwaardig, waardoor het functioneringsgesprek verschil van een beoordelingsgesprek (ongelijkwaardig). Er is sprake van tweerichtingsverkeer. Als werknemer geef je net zo je mening en draag je suggesties aan als je dat als leidinggevende doet.   

Dit is ook het grote verschil met een beoordelingsgesprek. Bij een beoordelingsgesprek zijn de verhoudingen ongelijkwaardig.

Onderdelen

  • Opening
  • Inleiding
  • Visie werknemer
  • Discussie werknemer
  • Visie werkgever
  • Discussie werkgever
  • Afronding

 

 

 

 

 

 

Teamvorming, teamontwikkeling en teambuilding vindt u bij:
Gratis teamtests op www.360test.nl


Voor vragen, trainingen en advies: info@groepsdynamiek.nl
© 2007-2021